اصول طراحي سايت تخت يا Flat ( قسمت دوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

عناصر ساده

طراحي سايت تخت از بسياري از عناصر ساده رابط کاربري، مانند دکمه ها و آيکون ها استفاده مي کند. طراحان اغلب به اشکال ساده اي مانند مستطيل، دايره يا مربع ها پايبند هستند و از اين اشکال، به صورت تنها و بدون هر گونه افزودني خاص استفاده مي‌کنند. اين اشکال مي توانند کاملاً زاويه اي، صاف و مربعي باشند يا شامل انحنا باشند.

هر گونه از عناصر رابط کاربري بايد براي کليک کردن يا ضربه زدن کاربران به صورت ساده و آسان طراحي شده باشد. تعامل کاربران در اين گونه طراحي سايت ، بايد به صورت مناسب و بدون نياز به توضيح بيشتر ارائه شود.

علاوه بر ظاهر ساده، از رنگ هاي برجسته و دکمه هاي قابل کليد استفاده کنيد تا کاربران را به استفاده بيشتر از آن ها تشويق کنيد، اما بهتر است عناصر ساده را با عناصر طراحي اشتباه نگيريد؛ زيرا مفهومطراحي سايت تخت مي تواند درست به پيچيدگي هر گونه طراحي ديگر در مبحث طراحي سايت باشد.

تمرکز بر روي تايپوگرافي

به علت طبيعت ساده عناصر در مبحث طراحي سايت تخت، تايپوگرافي به شدت حائز اهميت است.

تون (Tone) استفاده شده در تايپوگرافي بايد هم خواني کاملي با طرح کلي وب سايت داشته باشد. استفاده از فونت هاي پيچيده با طراحي خاص، ممکن است در تضاد با طراحي سايت ساده باشد. نوع متن و فونت استفاده شده بايد به صورت برجسته باشد و از کلمات، به صورت موثر استفاده کنيد تا بتوانيد محصول نهايي خود را از نظر بصري و نوشتاري به صورت کامل و مفيد به کاربران معرفي کنيد و آن ها را به تعامل بيشتر با وب سايت و محصولات تان را تشويق کنيد.

براي قسمت تايپوگرافي وب سايت خود، بهتر است از فونتي ساده براي قسمت سر صفحه وب سايت خود استفاده کنيد. به عنوان عنصري خاص در وب سايت، بهتر است از فونتي خاص، تنها در يک قسمت از وب سايت خود استفاده کنيد تا بتوانيد نوعي جنبه هنري نيز به وب سايت خود اضافه کنيد، اما بهتر است از اين گونه فونت هاي خاص بيش از حد استفاده نکنيد تا طبيعت ساده وب سايت خود را به خوبي حفظ کنيد. نوع فونت استفاده شده، بايد قادر باشد تا چگونگي استفاده از طراحي سايت را بازگو کند. دکمه ها و ساير شاخص هاي وب سايت را به صورت برجسته مشخص کنيد، تا استفاده و تعامل با آن ها توسط کاربران، با راحتي بيشتري صورت گيرد.

تمرکز بر روي رنگ، قسمتي مهم از طراحي سايت است. نوع پالت هاي رنگي استفاده شده در اين نوع طراحي سايت ، معمولا ساده تر و روشن تر از رنگ هاي استفاده شده در ساير طراحي سايت است.

پالت هاي رنگ استفاده شده پروژه هاي طراحي سايت تخت، معمولا شامل بسياري از رنگ ها است. در حالي که اکثر پالت هاي رنگي اغلب بر روي دو يا سه رنگ تمرکز مي‌کنند، اما رنگ هاي استفاده شده درطراحي سايت تخت مي توانند 6 تا 8 رنگ برسند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/96/





:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: